BAP 17

VE Abram doksan dokuz yaşında iken, RAB Abrama göründü; ve ona dedi: Ben Kadîr Allahım; benim önümde yürü, ve kâmil ol.
2. Ve ahdimi seninle benim aramda edeceğim, ve seni ziyadesile çoğaltacağım.
3. Ve Abram yüz üstü düştü, ve Allah onunla söyleşip dedi:
4. Ben ise, işte, ahdim seninledir, ve bir çok milletlerin babası olacaksın.
5. Ve artık adın Abram* çağırılmıyacak, fakat adın İbrahim* olacak; çünkü seni bir çok milletlerin babası ettim.
6. Ve seni ziyadesile semereli kılacağım, ve seni milletler yapacağım, ve senden kırallar çıkacaklar.
7. Ve sana, ve senden sonra zürriyetine, Allah olmak için seninle ve senden sonra zürriyetinle benim aramda ahdimi, nesillerince ebedî ahit olarak sabit kılacağım.
8. Ve senin gurbet diyarını, bütün Kenân diyarını, sana ve senden sonra zürriyetine ebedî mülk olarak vereceğim; ve onların Allahı olacağım.
*Yüce baba, manasındadır.
*Cümhurun babası, manasındadır.
9. Ve Allah İbrahime dedi: Ve sen ise, sen ve senden sonra zürriyetin, nesillerince, ahdimi tutacaksınız.
10. Sizinle ve senden sonra zürriyetinle benim aramda tutacağınız ahdim budur; aranızda her erkek sünnet olunacaktır.
11. Ve gulfe etinizde sünnet olunacaksınız; ve sizinle benim aramdaki ahdin alâmeti olacaktır.
12. Ve aranızda evde doğmuş, yahut senin zürriyetinden olmayıp her yabancıdan para ile satın alınmış olan sekiz günlük her erkek çocuk nesillerinizce sünnet olunacaktır.
13. Ve senin evinde doğmuş olan, ve senin paranla satın alınmış olan mutlaka sünnet olunacaktır, ve ahdim ebedî bir ahit olarak sizin etinizde olacaktır.
14. Ve gulfe etinde sünnet olunmamış sünnetsiz erkek varsa, o can kendi kavmından kesilecektir; o benim ahdimi bozmuştur.
15. Ve Allah İbrahime dedi: Senin karın Saraya gelince, onun adını Saray çağırmıyacaksın, fakat onun adı Sara* olacaktır.
16. Ve onu mubarek kılacağım, ve ondan da sana bir oğul vereceğim; evet, onu mubarek kılacağım, ve milletlerin anası olacaktır; kavmların kıralları ondan olacaklardır.
17. Ve İbrahim yüz üstü düştü, ve güldü, ve yüreğinde dedi: Yüz yaşında olana bir oğul doğar mı? ve doksan yaşında olan Sara doğurur mu?
18. Ve İbrahim Allaha dedi: Keşke İsmail senin önünde yaşıyabilse!
19. Ve Allah dedi: Gerçek senin karın Sara sana bir oğul doğuracak; ve onun adını İshak* koyacaksın; ve onunla ve ondan sonra zürriyetile ahdimi ebedî ahit olarak sabit kılacağım.
20. Ve İsmaile gelince, seni işittim; işte, onu mubarek kıldım, ve onu semereli edeceğim, ve onu ziyadesile çoğaltacağım; on iki beyin babası olacak, ve onu büyük millet edeceğim.
21. Fakat gelecek yıl bu muayyen vakitte Saranın sana doğuracağı İshakla ahdimi sabit kılacağım.
*Prenses.
*İbrani dilinde gülmek mastarından alınmıştır.
22. Ve onunla söyleşmeği bitirdi, ve Allah İbrahimin yanından yukarı çıktı.
23. Ve İbrahim, oğlu İsmaili, ve evinde doğanların hepsini, ve parası ile satın alınanların hepsini, İbrahim evinin adamları arasında her erkeği aldı, ve Allahın kendisine söylemiş olduğu gibi, ayni o günde gulfeleri etinde sünnet etti.
24. Ve İbrahim gulfe etinde sünnet olunduğu vakit, doksan dokuz yaşında idi.
25. Ve oğlu İsmail gulfesinin etinde sünnet olunduğu vakit, on üç yaşında idi.
26. İbrahim ve oğlu İsmail ayni o günde sünnet olundular.
27. Ve evinin bütün adamları, evde doğmuş olanlar, ve para ile yabancıdan satın alınmış olanlar onunla beraber sünnet olundular.